VAATIVAT JA TUNTEITA HERÄTTÄVÄT ASIAKKAAT

OSA 4 Seitsemän asiakasmerkkiä

Video 1

Ensimmäisessä videossa on kaksi asiakasesimerkkiä:

Vihainen vanhus hoitokodissa  – esimerkki kuvaa iäkästä miestä, jonka käytös herättää niin paljon tunteita, etteivät työntekijät tai omaiset enää näe käytöksen taakse.  Näetkö sinä ehkä paremmin?

Työntekijän ajankäyttö – esimerkki tarjoaa keinoja oman ajankäytön hallintaan silloin, kun asiakas tuntuu ajavan työntekijän ajankäytön pois raiteiltaan.  

Video 2

Tässä videossa on kolme asiakaskertomusta:

Avusta kieltäytyvä asiakas – esimerkki kuvaa työntekijän terveen tavan ylläpitää rajoja.

Aggressiivista äitiä kuvaava esimerkki kertoo miten  opetella pois väkivaltataipumuksesta.  Opetellaan pieniä arkeen sopivia keinoja, joiden avulla vältetään raivostumista ärsyttävissä tilanteissa.

Kolmannessa esimerkissä kuvataan nokkelaa työntekijää, joka ratkoo vaikean tilanteen luopumalla hetkeksi perinteisestä asiakaspalvelijaroolista. Video käsittelee röyhkeyttä ja röyhkeyteen suhtautumista

Video 3

Tässä videossa on kaksi asiakasesimerkkiä:

Kertomus kehitysvammaisen itsemääräämisoikeudesta kuvaa työntekijöitä, jotka kykenevät näkemään vihaisen käytöksen takana olevan terveen halun itsemääräämisoikeuteen.  Tilanteen ymmärtäminen  vie ongelmalta kärjen. 

Esimerkki ikuisista valittajista kertoo erilaisista tavoista suhtautua valittajiin.  Video kuvaa myös sitä, että osaan ongelmatilanteita ei ole mitään hyviä ratkaisuja.

Shopping Cart